ПРОФІЛАКТИКА БУЛІНГУ:
РОЗПІЗНАЙ!
РОЗКАЖИ!
РОЗРУЛИ!
Познайомте з ним усіх учнів вашого класу, детально обговоривши кожну складову. А нагадати про це правило зможуть спеціально розроблені плакати.
«Розпізнай» - періодично приділяйте час тому, щоб нагадувати учням про різницю між конфліктами, суперечками та булінгом. Кожен учень має вміти чітко ідентифікувати ці відмінності.
Приклад 1. Постійне штовхання, підніжки, бійки, нанесення тілесних ушкоджень.
Приклад 2. Поширення прізвиськ та повторювані образи сексуального характеру, погрози.
Приклад 3. Випадкове псування речей.
Приклад 4. Суперечки, поодинокі образливі коментарі в соціальних мережах.
Приклад 5. Фізичні ушкодження випадково спричинені під час гри або спортивних змагань.
Приклад 6. Неодноразові крадіжки, пошкодження одягу та інших особистих речей, вимагання грошей.
Акцентуйте увагу учнів на важливих характеристиках булінгу, так званих «4Р» (Power, Pain, Persistence, Premeditation)
• сила (той, кого булять, не може себе захистити);
• біль (і мова йде не лише фізичний, а й душевний);
• повторюваність (це повторювані дії між тими самими людьми);
• зумисність (той, хто булить, завдає шкоди навмисно і не відчуває розкаяння).
«Розкажи» - впевніться, що кожен учень знає, кому можна і варто розказати про булінг. Почніть цю розмову з такої вправи: запропонуйте учням письмово на стікерах різного кольору відповісти на 2 питання.
• «Якби я став свідком булінгу, чи розказав би я про це комусь»;
• «Якби я вирішив комусь розказати про булінг – хто б це був»
Відповіді пропонуйте наклеїти на ватман, на якому зафіксовані дані питання і алгоритми відповіді: «так» і «ні», «якщо так, то скажу про це».
«Розрули» або «Розберись» - це про всебічне заохочення дітей виступати в ролі захисників в ситуаціях булінгу.
Запропонуйте учням в мінігрупах поміркувати над відповіддю на питання «Як я можу допомогти в ситуації булінгу?»
• тому, кого булять;
• тому, хто булив.
Так, це складне питання. Проте в процесі розмірковування учні можуть усвідомити, що булінг – це проблема усієї групи, тож усім варто думати про те, як зробити так, щоб це явище більше не виникало в класі і не шкодив відголос випадку, що вже стався.
Немає коментарів:
Дописати коментар